Skip to content
IT RECRUITING & STAFFING COMPANY OF THE YEAR

Stijn Stabel

CTO - Chief Technology Officer

Carrefour

Stijn Stabel

“Mijn taak als CTO? Zorgen voor harmonie tussen technologie en de mensen binnen het bedrijf”

Volgens Stijn Stabel – nochtans Chief Technology Officer bij Carrefour – is technologische evolutie niet langer het doel in dit snel veranderende digitale landschap. “Het gaat erover de mensen de macht en kracht te geven om betekenisvolle relaties op te bouwen met technologie.” Deze genomineerde voor de award ICT & Digital Coach of the Year 2024 zet technologie, en AI in het bijzonder, in om medewerkers te versterken, de productiviteit van het bedrijf te verhogen en innovatie te cultiveren.

Wat betekent inspirerend & coachend leiderschap voor Stijn Stabel?

“Ik zie mezelf vooral als een facilitator: ik help mensen te ontwikkelen door hen te helpen hun eigen sterktes, zwaktes en doelen te identificeren. Daarbij geef ik hen de richting aan, als een mentor, zonder het werk voor hen te doen. Bij Carrefour vermijden we in alle lagen van het management dat leidinggevenden voortdurend meelezen en zaken becommentariëren. Nieuwe teamleden krijgen vanaf hun eerste dag het volle vertrouwen en worden aangemoedigd om zelf beslissingen te nemen.”

“Als coachend leider richt ik me ook sterk op teamsucces, ik wil geen verzameling van ‘brilliant jerks’ die vooral zelf willen scoren. Ik leg de nadruk op open communicatie en actieve samenwerking tussen alle teamleden. Zodat iedereen sámen wil leren, verbeteren en groeien om elkaar en het bedrijf te versterken. Het leiderschap zit zo bij elke medewerker. En dan is mijn rol ervoor te zorgen dat elk individu hun volledige potentieel kan benutten.”

Op welke persoonlijke realisaties is Stijn het meest trots?

“De voorbije jaren maakten we van onze volledige support-organisatie een interne afdeling. Daarbij hoorde ook een volledige ommekeer in de managementstijl van ons bedrijf, dat voordien als vrij oubollig bekend stond. Ondertussen zien we het resultaat van deze transformatie: de dienstverlening aan onze klanten, franchisenemers en users verbetert ingrijpend. Ook is Carrefour als digitale retailer opnieuw een aantrekkelijke werkgever voor IT- en tech-mensen.”

“Een cruciale taak voor mij als CTO bestaat erin om ervoor te zorgen dat technologie – steeds vaker AI – harmonieus kan samenwerken met de mensen binnen het bedrijf, en dat binnen onze bedrijfscultuur. Ik moedig mensen aan om verandering te zien als een vorm van groei. Willen bijleren vind ik dan ook een belangrijker criterium dan de vereiste competenties, wanneer we iemand aanwerven. Ik ga resoluut voor de best fit met de job én het succes van het team. En daarvoor zoek ik medewerkers die hun skills willen aanscherpen, kennis willen verwerven en die motivatie willen inzetten om hun eigen doelen en die van het bedrijf te bereiken.”

Ontdek wie de award won
Back To Top